DILD-DELLEN MED RODFRUGTER I OVNEN & CREMET RØDBEDESALAT

dild dellen

LÆKKER, SUND OG NEM KØDFRI AFTENSMAD – DILD-DELLEN MED BAGTE RODFRUGTER & CREMET RØDBEDESALAT

Hjemme hos os elsker vi rodfrugter og kartofler i ovnen, det smager fantastisk. Jeg er mest til søde kartofler, men min mand og søn er mest til almindelige kartofler i ovnen… Rodfrugter elsker vi også og her er pastinakker, rødbeder og gulerødder det bedste vi ved! Vi spiser også gerne jordskokker, men den er vi nu mest til i en suppe. Dild-dellen er fra planteslagterne og jeg syntes de smager vild godt, så kan klart anbefale dem. Dernæst er vi vilde med rødbedesalat med peberrod, det smager himmelsk… Vi du gerne prøve at indføre kødfrie dage, så er denne ret oplagt, det er nemt, lækkert og du får en masse gode grønsager!

INGREDIENSER

INGREDIENSLISTE:

  • DILD-DELLEN FRA PLANTESLAGTERNE – Næringsindhold
  • RODFRUGTER
  • SØDE KARTOFLER OG ALMINDELIG KARTOFLER
  • OLIVENOLIE
  • KRYDDERIER

TILBEHØR:

OPSKRIFT: RØDBEDESALAT

INSPIRATION TIL FLERE KØDFRIE OPSKRIFTER

Det er faktisk ret nemt at begynde at spise kødfri, det er blevet meget nemmere de sidste par år, hvilket jeg sætter stor pris på. Jeg elsker at lave maden fra bunden af, men engang imellem har jeg også behov for, at benytte den nemme løsning. Dog vil jeg altid spise masser af grønt, da det mætter og smager dejligt.

PRØV DENNE VEGANSKE WOK MED PIPFRI, DEN ER SÅ GOD!

VEGANSK WOK MED NUDLER OG SPICY PEANUTBUTTERSAUCE

VEGANSK WOK MED NUDLER

ELLER MEXICANSK FYLD TIL BAGTE KARTOFLER, DET SMAGER SÅ LÆKKERT!

VEGANSKE BAGTE SØD KARTOFLER MED MEXICANSK FYLD

bagte sødekartofler

FIND OPSKRIFT PÅ DILD-DELLEN MED RODFRUGTER I OVNEN & CREMET RØDBEDESALAT HER:

dild dellen

DILD-DELLEN MED RODFRUGTER I OVNEN & CREMET RØDBEDESALAT

5 fra 1 stemme
Antal: 4 personer
Forberedelse40 min
Tilberedelse45 min
I alt1 t 5 min

Ingredienser

  • 2 pakker Dild-dellen
  • 500 gram Kartofler
  • 1 kg Rodfrugter (Pastinakker, gulerødder, rødbeder, persillerod og jordskokker)
  • 1 spsk Olivenolie
  • Salt&peber

Rødbedesalat

Noter

Hvis du ikke bryder dig om rødbedesalat kan du i stedet lave broccolisalat eller coleslaw det smager også dejligt. 

Fremgangsmåde

  • Start med at lave rødbedesalat, det kan du med fordel lave i god tid, da rødbederne skal køle af.
  • Tænd ovnen på 200ºC.
  • Skræl og skær rodfrugter og kartofler ud i både.
  • Læg dem på en bradepande og kom lidt olivenolie hen over samt salt&peber.
  • Bag dem i ovnen på 200ºC i 45 min.
  • Imens steger du dild-dellerne på en pande ved svag varme.
  • Velbekommen!
Næringsindhold
DILD-DELLEN MED RODFRUGTER I OVNEN & CREMET RØDBEDESALAT
Indhold per portion (1 person)
Kalorier 587 Kalorier fra fedt 134
% Daglig værdi*
Fedt 14.9g23%
Mættet fedt 1.4g9%
Transfedt 0g
Flerumættet fedt 1.45g
Enkeltumættet fedt 2.59g
Kolesterol 0mg0%
Salt 2.95mg0%
Kalium 2427mg69%
Kulhydrater 87.7g29%
Fibre 26g108%
Sukker 49.8g55%
Protein 17.8g36%
Vitamin A 1491IU30%
Vitamin C 85.2mg103%
Calcium 229mg23%
Jern 4.61mg26%
* Daglig værdi er baseret på en diæt med 2000 kalorier.
Feel free to share
Facebook
Pinterest
Email
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Relaterede indlæg
vegansk proteinguf med jordbær
Opskrifter

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR – PERFEKT TIL MELLEMMÅLTID/SUND SOMMER SNACK Lækker, nemt og sundt mellemåltid, perfekt til de sommervarme dage. Vegansk proteinguf med jordbær er

Læs mere »