CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & CITRON, RØRT OP MED GREEK STYLE

CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & CITRON, RØRT OP MED GREEK STYLE 1

SUND OG LÆKKER MORGENMAD – CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & FRISK CITRON

Jeg er virkelig blevet fan af chiagrød med havregryn, det mætter bare så godt og så er konsistensen meget bedre, end hvis det kun er lavet på chiafrø. Opskriften findes allerede på min side, men ønsker du en grød med højere protein, kan du røre din grød sammen med greek style fra Alpro (vegansk græsk yoghurt), grøden bliver så lækker og cremet. Derudover topper jeg grøden med hjemmelavet granola, banan, kiwi og mørk chokolade. Du kan toppe med lige det, du bedste kan lide – dette er bare min yndlings favorit toppings. MUMS……

PS. JEG SPISER MIN CHIAGRØD OM AFTENEN TIL AFTENSNACK, DET ER LIGESOM AT FÅ EN LÆKKER DESSERT OG DET MÆTTER GODT TIL NATTEN!

INGREDIENSER TIL CHIAGRØD MED HAVREGRYN

INGREDIENSLISTE:

HOW TO

STEP 1

  • Rør din chiagrød sammen og lad den stå på køl natten over
  • Næste morgen rører du grøden sammen med greek style og topper din grød med din yndlings topping
  • VELBEKOMMEN!

INSPIRATION TIL VEGANSK OG SUND MORGENMAD

JEG ELSKER NÆRMEST ALLE SLAGS GRØD! Og jeg spiser altid havregrød med toppings til morgenmad, find inspiration HER:

GRØD INSPIRATION: https://mmfitness.dk/sund-havregrod-med-appelsin-peanutbuttercreme/

Er du til hurtigt morgenmad og elsker havregryn med plantemælk, så se her. Dette er min mands morgenmad, og han elsker det!

HAVREGRYN MED ÆRTEDRIK: https://mmfitness.dk/havregryn-med-plantemaelk/

CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & CITRON, RØRT OP MED GREEK STYLE 2

CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & CITRON – RØRT OP MED GREEK STYLE

5 fra 1 stemme
Antal: 1
Forberedelse6 t 15 min
Tilberedelse10 min
I alt6 t 25 min

Ingredienser

Noter

  • Har du ikke hjemmelavet granola, kan du købe en vegansk granola. Dog er det lækrest med en hjemmelavet! 
  • Er du ikke til granola, kan du drysse med Easis choko müsli, den smager også rigtigt lækkert. 
  • Eller top med hakket nødder! 

Fremgangsmåde

  • Start med at røre din Chiagrød sammen, og lad den trække på køl i min. 6 timer.
  • Rør chiagrød sammen med greek style.
  • Skær banan i skiver, kiwi i tern, og hak mørkt chokolade fint og drys henover grøden.
  • Drys tilsidst hjemmelavet granola hen over.
Næringsindhold
CHIAGRØD MED HAVREGRYN, VANILJEPROTEIN & CITRON – RØRT OP MED GREEK STYLE
Indhold per portion (1 portion)
Kalorier 414 Kalorier fra fedt 151
% Daglig værdi*
Fedt 16.8g26%
Mættet fedt 3.12g20%
Transfedt 0.019g
Flerumættet fedt 4.74g
Enkeltumættet fedt 2.51g
Kolesterol 0mg0%
Salt 0.79mg0%
Kalium 511mg15%
Kulhydrater 38.6g13%
Fibre 11g46%
Sukker 19.3g21%
Protein 20.9g42%
Vitamin A 0.11IU0%
Vitamin C 46.6mg56%
Calcium 164mg16%
Jern 2.51mg14%
* Daglig værdi er baseret på en diæt med 2000 kalorier.
Feel free to share
Facebook
Pinterest
Email
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Relaterede indlæg
vegansk proteinguf med jordbær
Opskrifter

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR – PERFEKT TIL MELLEMMÅLTID/SUND SOMMER SNACK Lækker, nemt og sundt mellemåltid, perfekt til de sommervarme dage. Vegansk proteinguf med jordbær er

Læs mere »