BUDDHA BOWL MED SPINAT OG TOFU – LÆKKER VEGANSK SALAT

BUDDHA BOWL

SUND OG MÆTTENDE BUDDHA BOWL – NEM FROKOST

Ønsker du en nem, sund og mættende frokost, så er Buddha Bowl, vejen frem. Det er så nemt at lave og man kan sammensætte den på 1000 forskellige måder, så det er bare med at være kreativ og lege med alle de grønsager du elsker.

MEN HVAD ER BUDDHA BOWL?

En Buddha-skål er et vegetarisk måltid, der serveres på en enkelt skål eller højrimmet plade, der består af små portioner af flere fødevarer, der serveres koldt. Disse kan omfatte fuldkorn, såsom quinoa eller brune ris, planteproteiner såsom kikærter eller tofu og grøntsager.

Det er da nemt og lækkert!

INSPIRATION OG INGREDIENSER

DER INGEN BESTEMT MÅDE AT LAVE EN SALAT BOWL PÅ, SÅ BRUG DET DU BEDST KAN LIDE.

MIN FAVORIT ER:

BUDDHA BOWL MED MANGO

Lav også buddha Bowl med mango, det smager også helt fantastisk, at kombinerer grønt og frugt i en buddha-skål er også virkelig lækkert – MUMS

DENNE BOWL INDEHOLDER:

  • FRISK SPINAT
  • KOGTE QUINOA
  • HUMMUS
  • MANGO
  • AGURK
  • BLOMKÅLSRIS
  • RØDBEDESALAT
  • TOFU MED GRALIC & BASIL
BUDDHA BOWL MED MANGO

OPSKRIFT PÅ VEGANSK BUDDHA BOWL MED TOFU OG SPINAT

SUND MADPLAN UGE 27

BUDDHA BOWL MED SPINAT OG TOFU – LÆKKER VEGANSK SALAT

Opskrift på Buddha Bowl tager udgangspunkt i at du i forvejen har hummus, aioli, rødbedesalat i køleskabet, har du andre rester så brug dem. Det blot til inspiration.
5 fra 1 stemme
Antal: 1 person
Tilberedelse15 min
I alt15 min

Ingredienser

Noter

  • Du kan bruge alle grønsager, såsom peberfrugt, snack ærter, revet gulerødder og rødbeder, bønnespirer, spidskål og forskellige slags salater
  • Brug også gerne frugt i din Bowl, såsom mango, melon, æbler, kiwi og friske bær 
  • Har du en rest af en lækker salat, så brug gerne det, ligesom jeg bruger rødbedesalat 
  • Brug gerne andre hummus, fx karry/mango hummus, ærte hummus, der er massere af muligheder. 

Fremgangsmåde

  • Tag en dyb skål, fyld bunden med frisk spinat
  • Tilføj alle grøntsagerne rundt i skålen og læg tofu i midten af salaten
  • Top salaten med hjemmelavet aioli eller anden dressing
Næringsindhold
BUDDHA BOWL MED SPINAT OG TOFU – LÆKKER VEGANSK SALAT
Indhold per portion (1 portion)
Kalorier 470 Kalorier fra fedt 141
% Daglig værdi*
Fedt 15.7g24%
Mættet fedt 2.32g15%
Transfedt 0g
Flerumættet fedt 2.16g
Enkeltumættet fedt 1.64g
Kolesterol 0mg0%
Salt 1.94mg0%
Kalium 815mg23%
Kulhydrater 51.5g17%
Fibre 9.51g40%
Sukker 15.9g18%
Protein 24.5g49%
Vitamin A 21.8IU0%
Vitamin C 51.5mg62%
Calcium 55.5mg6%
Jern 6.15mg34%
* Daglig værdi er baseret på en diæt med 2000 kalorier.
Feel free to share
Facebook
Pinterest
Email
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Relaterede indlæg
vegansk proteinguf med jordbær
Opskrifter

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR

VEGANSK PROTEINGUF MED JORDBÆR – PERFEKT TIL MELLEMMÅLTID/SUND SOMMER SNACK Lækker, nemt og sundt mellemåltid, perfekt til de sommervarme dage. Vegansk proteinguf med jordbær er

Læs mere »